September, Challenges with channels

by Fanny Ericsson - 04/09/2016 - 14:23

Dagens medielandskap är en rätt komplex sak. Kanaler, innehåll, plattformar och verktyg utvecklas i rask takt. De sociala plattformarna slåss om att få videotrafik och dessutom blir antalet sociala medier man “måste” finnas på fler och fler. Med livesändningar och snapchats är det lättare än någonsin att hänga med i realtid. Och vart du än vänder dig ses drösvis med VR-headsets och artificiell intelligens. 

Så vilket innehåll passar egentligen bäst var?
Jobbet lär blir svårare för såväl marknadsavdelningar som för byråer. Men däremot blir konsumenten den stora vinnaren som bara får ta del av bättre, rikare och häftigare innehåll. Häng på i septembers månadstema och orientera dig bland möjligheter och utmaningar.

Hipp som happ snubblade vi över medlemmen Hanna Larssons artikel (från SVT) om just sociala medier, vilken vi ansåg passade som handen i handsken till vårt månadstema. Läs Hannas artikel här och passa även på att lyssna på hennes talk om "Online harassment in public broadcasting" som hon höll förra året under The Conference.

I vårt kalendarium finner du vad som händer just denna månaden!


 

written by

Media Evolution